Grupy łączone -> 6:00 – 8:00
- Schodzenie się dzieci do przedszkola, kontakty z rodzicami, rozmowy indywidualne z dziećmi, zajęcia stymulacyjne, zabawy tematyczne, manipulacyjno-konstrukcyjne, zabawy indywidualne i zespołowe, zabawy wynikające z własnej aktywności dzieci; oglądanie książek, albumów, czasopism dziecięcych
Grupa I 5-6 latki
08:00 – 09:00 – Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne; opowiadanie historyjek, inicjowanie rozmów z dziećmi na tematy zgodnie z zainteresowaniami dzieci; ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, manualne, słuchowe, wzrokowe, rozmowy kierowane zgodne z zainteresowaniami dzieci, zabawy integracyjne, muzyczno-ruchowe, konstrukcyjne, ćwiczenia poranne.
Czynności porządkowe i przygotowanie do śniadania.
09:00 – 09:30 ŚNIADANIE Kształtowanie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, kulturalne zachowanie się przy stole.
09:30 – 12:00 –Zajęcia dydaktyczno – wychowawcze wspierające całościowy rozwój dzieci, tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania i odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych i konstrukcyjno-technicznych, zabawy i zajęcia ruchowe, rytmiczne, umuzykalniające; zajęcia organizowane w ramach projektu unijnego.
Wycieczki, spacery, obserwacje przyrodnicze, rozwijanie cech motorycznych poprzez ćwiczenia i zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.
Czynności samoobsługowe i higieniczne – przygotowanie do obiadu.
12:00 – 12:30 – Obiad
12:30 – 14:00 – Zajęcia relaksacyjne, odpoczynek, zajęcia organizowane w ramach projektu unijnego, słuchanie utworów literatury dziecięcej, muzyki relaksacyjnej, bajek muzycznych, praca indywidualna, zajęcia stymulacyjne, ruchowe, zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci, utrwalenie poznanych wierszy i piosenek, rozbudzanie aktywności spontanicznej i swobodnej, zabawy w kącikach zainteresowań, w ogrodzie przedszkolnym, zabawy przygotowujące do posługiwania się językiem obcym nowożytnym .
Czynności porządkowe, przygotowanie do podwieczorku.
14:00 – 14:20 PODWIECZOREK– przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku.
14:20-16:00 – Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne, prace porządkowe w sali; rozchodzenie się dzieci, rozmowy indywidualne z rodzicami.
Grupa II 3-4 latki
08:00 – 09:00 – Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne; opowiadanie historyjek, inicjowanie rozmów z dziećmi na tematy zgodnie z zainteresowaniami dzieci; ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, manualne, słuchowe, wzrokowe, rozmowy kierowane zgodne z zainteresowaniami dzieci, zabawy integracyjne, muzyczno-ruchowe, konstrukcyjne, ćwiczenia poranne.
Czynności porządkowe i przygotowanie do śniadania.
09:00 – 09:30 ŚNIADANIE Kształtowanie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, kulturalne zachowanie się przy stole.
09:30 – 12:30 –Zajęcia dydaktyczno – wychowawcze wspierające całościowy rozwój dzieci, tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania i odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych i konstrukcyjno-technicznych, zabawy i zajęcia ruchowe, rytmiczne, umuzykalniające; zajęcia organizowane w ramach projektu unijnego.
Wycieczki, spacery, obserwacje przyrodnicze, rozwijanie cech motorycznych poprzez ćwiczenia i zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.
Czynności samoobsługowe i higieniczne – przygotowanie do obiadu.
12:30 – 13:00 – Obiad
13:00 – 14:00 – Zajęcia relaksacyjne, odpoczynek, zajęcia organizowane w ramach projektu unijnego, słuchanie utworów literatury dziecięcej, muzyki relaksacyjnej, bajek muzycznych, praca indywidualna, zajęcia stymulacyjne, ruchowe, zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci, utrwalenie poznanych wierszy i piosenek, rozbudzanie aktywności spontanicznej i swobodnej, zabawy w kącikach zainteresowań, w ogrodzie przedszkolnym, zabawy przygotowujące do posługiwania się językiem obcym nowożytnym .
Czynności porządkowe, przygotowanie do podwieczorku.
14:00 – 14:20 PODWIECZOREK– przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku.
14:20-16:00 – Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne, prace porządkowe w sali; rozchodzenie się dzieci, rozmowy indywidualne z rodzicami.
Grupy łączone -> 15:30 – 16:00
- Zabawy relaksacyjne
- Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci